AS Tallinna Vesi esimese kvartali müügitulu vähenes 0,7 protsenti

AS Tallinna Vesi müügitulu oli 191,4 miljoni krooni käesoleva aasta esimeses kvartalis, vähenedes möödunud aasta esimese kvartaliga võrreldes 0,7 protsenti. Tallinna põhitegevuspiirkonna müügitulu vähenes 4,6 protsenti 177,9 miljoni kroonini, mille põhjustas 1. jaanuaril jõustunud vee- ja kanalisatsioonitariifide 0,9-protsendiline langus, milles lepiti Talllinna linnaga kokku möödunud aasta kolmandas kvartalis. Samuti mõjutas langust ka äriklientide müügimahtude vähenemine Tallinnas. Müügitulu vee- ja kanalisatsiooniteenuste müügist väljaspool põhiteeninduspiirkonda suurenes üle 100 protsendi 13,5 miljoni kroonini esimeses kvartalis, peamiselt mõjutas seda möödunud aastal AS-iga Maardu Vesi sõlmitud opereerimisleping. AS Tallinna Vesi juhatuse esimehe Ian Plenderleithi sõnul on ettevõtte esimese kvartali majandustulemusi mõjutanud teeninduspiirkonna põhitegevuste müügimahtude jätkuv langus. „Sellele tendentsile on kaasa aidanud ka mõnede meie suuremate klientide poolt tarbitavate teenusemahtude langus seoses nendepoolse vähenenud tootmistegevusega või piirkonnast ärakolimisega,“ ütles Plenderleith. Ettevõtte puhaskasum esimese kolme kuu jooksul oli 81,9 miljoni krooni, vähenedes mulluse sama perioodiga võrreldes 16,8 protsenti. Kvartali puhaskasumi vähenemist on mõjutanud ettevõtte finantseerimisstrateegia, mille eesmärgiks on intressimäärade riski leevendamine. „Oleme sõlminud aastani 2015 kehtivad lepingud, mis vähendavad AS Tallinna Vesi haavatavust intressimääradest põhjustatud riskide osas antud perioodi jooksul,“ täiendas Plenderleith. „Tulevikku vaadates, on juhtkonna ülesandeks kompenseerida müügimahtude langust Tallinnas ettevõtte tegevuspiirkonna laiendamisega üle terve riigi, samuti ka leides täiendavaid võimalusi efektiivsuse parandamiseks, kaaludes hoolikalt ettevõtte tööprotsesse ning -korraldust,“ lisas Plenderleith ning rõhutas, et AS Tallinna Vesi ei vähenda kulutusi oma klientidele osutatavate vee- ja kanalisatsiooniteenuste arvelt. „Aasta algus on ilmastikuolude tõttu olnud tootmistulemuste osas väljakutseterohke, kuid pühendume klienditeeninduse edasisele parandamisele kogu 2010. aasta jooksul,“ ütles Plenderleith.