Inimesed on tihtilugu mures joogivee kvaliteedi pärast ning pelgavad seetõttu kraanivett juua. “Põhjuseks võivad olla nii ammused hirmud, aga ka eelarvamused või teadmatus. Samas on hea tõdeda, et paljude jaoks on kraanivee joomine muutunud trendikaks ja põhimõtteliseks valikuks,“ selgitas Topp.
Topp lisas, et kui ettevõte 2011. aastal söögikohtadega koostööd alustas, oli skeptilist suhtumist omajagu. Põhjuseid, miks kraanivett pakkuda ei saa, leiti igasuguseid. “Täna õnneks on pilt muutumas, mis peegeldab kasvanud teadlikkust ja see omakorda muutunud hoiakuid,” lisas Topp.
Algatusega juba omajagu aastaid seotud olnud kohviku NOP perenaine Kateriin Voites selgitas kraanivee pakkumist klientidele kui orgaanilist osa mõtteviisist. „Küllaldane vee joomine on oluline ja tervisele hea. Ja NOP-ile on inimese tervis ja hea tunne oluline,” sõnas ta.
Topi sõnul on hea näha, et koos inimeste üldise terviseteadlikkusega tõuseb ka soov juua vett ning ka rahulolu-uuringud näitavad, et kraanivee joomine liigub tõusvas joones.
Terve Eesti SA eksperdi Riina Raudse sõnul on veel üks trend, millele kraanivee pakkumine söögikohtades kaasa aitab, alkoholitarbimise kahjude vähendamine. Üha veelembesemad tarbimisharjumused mõjutavad omakorda ka laste ja noorte käitumist. Seetõttu kutsusid Terve Eesti SA ja AS Tallinna Vesi üheskoos “Joome poole vähem” kampaania raames ellu noortele suunatud ennetuskommunikatsiooni “Vesi teeb ilusaks, alko ja suits koledaks“. Raudse sõnul oli see algatus suunatud eelkõige alaealistele. Samas on tema hinnangul sõnumil universaalne kandepind ja see kutsub teadlikult tähelepanu tervisekäitumisele pöörama.
„Hea meel on näha, kuidas erinevad Eesti ettevõtted on meie inimeste tervise võtnud oma südameasjaks ning oma põhitegevusest lähtuvalt erineval moel õla alla panevad. Joogivee lihtsasti kättesaadavaks tegemine tervisliku alternatiivina alkohoolsetele jookidele on selleks kindlasti üks selge väljund. Usun, et kraanivee pakkumine söögikohtades võiks olla osa terve ja euroopaliku käitumismalliga kultuurist.
Ühine sõnum on lisaks tervisekäitumisele võtnud eesmärgiks kummutada ka hoiakut, et vesi ei kõlba seltskonnajoogiks.