Värske Tallinna Vee kliendikiri

Tallinna Vee klientide rahulolu püsib kõrge

Igal aastal viib sõltumatu uuringufirma Kantar Emor meie klientide ja lõpptarbijate hulgas läbi tagasisideküsitluse. 2017. aastal oli Tallinna Vee klientide rahulolu meie teenuse ja teenindusega taas tähelepanuväärselt kõrge. Meie tulemus on väga hea nii võrdluses teiste Euroopa kommunaalsektori ettevõtetega kui ka tootmissektoriga üldisemalt.

Teame hästi, et tugevate kliendisuhete aluseks on kvaliteetne teenus ja katkematu veevarustus. Teenuse kvaliteedile antavad hinnangud on üldiselt väga kõrged, eriti nende hulgas, kes joovad kraanivett. Saime taas kinnitust, et kraanivee joomine on elanikkonnas muutunud normiks – kõigist lõpp-tarbijatest 3/4 ja kümnest eramuomanikust lausa üheksa joovad enda sõnul kraanivett.

Sama õnnelikud oleme ka selle üle, et elanike teadlikkus sellest, kuidas ummistusi vältida, on paranemas. Tänu erinevatele kampaaniatele ja teavitustööle ollakse üha paremini kursis sellega, et jäätmeid ei tohi visata tualettpotti.

Seekordses kliendikirjas räägime lähemalt mitmetel teemadel, mis meie kliente erinevate tagasisideküsitluste andmetel enim huvitavad. Järgnevast saate lugeda nii Tallinna Vee laborite tööst vee kvaliteedi tagamisel kui ka koduste veefiltrite plussidest ja miinustest.

Head lugemist!

Veelabori tähtis töö tagab kindlustunde

Eesti ühes suuremas veelaboris käib iga päev kibekiire töö. Tallinna Vee vee- ja mikrobioloogialabor võtab proove nii veepuhastusjaama saabuvast kui ka väljuvast veest ning üle linna asuvatest tarbijate kraanidest. Küsisime Tallinna Vee laborite juhilt Evelin Muinasmaalt, milline on olukord joogivee kvaliteediga.

Milline oli eelmisel aastal tarbijate kraanidest võetud veeproovide kvaliteet?

Meie suureks rõõmuks püsib joogivee kvaliteet tarbijate juures väga hea. 2017. aastal vastas 99,93% võetud proovidest kehtivatele nõuetele. Sealjuures võtsime kokku ligi 3000 veeproovi ja tegime enam kui 24 700 veeanalüüsi. Ainult kaks proovi ei vastanud nõuetele, ent kordusproovidega enam probleemi ei olnud.

Kas teie laborisse võib inimene tulla ka oma isikliku veeprooviga?

Jah, muidugi. Akrediteeritud katselaborina pakume analüüsiteenuseid kõikidele ettevõtetele ja eraisikutele, kes veeanalüüse vajavad. Meie teenuseid kasutavad kõige enam teised vee-ettevõtted, toitlustusasutused ja ehitusfirmad. Eraisikutel soovitame kindlasti enne analüüside tellimist meie laboritega nõu pidada, milliseid analüüse on mõtet tellida. Enamasti on kõige olulisem vee mikrobioloogiline puhtus.

Milliseid näitajaid teie laboris mõõdetakse?

Meilt saab tellida enamiku joogivee kvaliteeti iseloomustavate näitajate analüüse. Kõige tavapärasemad on mikrobioloogilised parameetrid, värvus, hägusus, elektrijuhtivus, raud ja ammoonium. Aga võime määrata ka näiteks  fluoriidi või raskmetalle ja palju teisi parameetreid. Täpsemat infot selle kohta leiab meie kodulehelt.

Kas laborite juhina joote ise kraanivett?

Jah, loomulikult. Olen täiesti veendunud, et kraanivesi on Tallinnas tervisele ohutu.

Tallinna Vee laboriga saab ühendust kas e-kirja teel labor@tvesi.ee või joogiveelabori telefonil 62 62 585.

Vähendasime 2017. aastal  katkestuste kestvust

Millele mõelda koduse veefiltri paigaldamisel?

Tallinna Veelt küsitakse sageli, kas ja kuidas tuleks kodus kraanivett täiendavalt filtreerida ja milliseid abivahendeid eelistada. Saadaval on nii erinevad torustikku kui ka kraanidele paigaldatavad seadmed. Anname mõned soovitused, millele enne filtri paigaldamist mõelda.

Joogivee kvaliteet on Tallinnas püsivalt väga hea ja enamasti pakilist vajadust vee täiendavaks filtreerimiseks ei ole. Hoolitseme selle eest, et vesi vastaks kõigile nõuetele. Kui aga koduomanik soovib oma vee parameetreid siiski muuta, siis on võimalik paigaldada kas pärast veemõõtjat või vahetult kraani juurde mõni lisafilter.

1. Mõtle läbi, mida sa tahad, et filter teeks

Filtrite tehnoloogiad on erinevad ja need on seetõttu mõeldud täitma erinevaid ülesandeid. Enne kui filtrit soetama hakkad, mõtle hoolega läbi eelkõige see, kas filtrit üldse vajad ja mida sa soovid, et filter teeks.
Tallinna eri piirkondades on vee näitajad erinevad ja kuigi need vastavad igal juhul kehtestatud normidele, võib mõnes piirkonnas olla vesi natuke karedam, teises kohas veidi rauarikkam jne.
Tallinna Vee lehelt leiad täpsemat infot oma kodupiirkonna veeanalüüside tulemuste kohta.

2. Vali tehnilist lahendust hoolikalt.

Veefiltri valikul tuleb kindlasti mõelda ka sellele, et tehniline lahendus oleks sobiv. Näiteks võib vale läbilaskevõimega filter mõjuda halvasti veesurvele sinu kraanis. Filtrite süsteemid on erinevad ja seetõttu tasub kindlasti veenduda, et valitud lahendus on just sinu majapidamisse sobiv.

3. Paigaldatud filtrit hoolda regulaarselt.

Meie viimane ja väga oluline soovitus puudutab juba paigaldatud filtri hooldust. Iga puhastusseadet tuleb hooldada kas toote juhendis toodud sagedusega või tihedamini. Ebapiisav hooldus võib panna filtris vohama baktereid, mis võivad vee kvaliteeti sootuks halvendada.

Tallinna Vee koduleht sai uue ilme

Veebruaris sai uue ja kaasaegsema ilme Tallinna Vee koduleht. Järgnevatel aastatel on plaanis muuta kliendisõbralikumaks ka iseteeninduskeskkond ja arendada edasi Tallinna Vee mobiilirakendust.