Torustike külmumisest ning sulatamisvõimalustest tõi Eesti Vee-ettevõtete Liit välja peamised näpunäited:
- Maakodudes ja muudes hoonetes, mida ei kasutata iga päev (ei köeta ega kasutata vett), kontrolli üle, et maakraan või pump kaevus oleksid suletud ning torustik veest tühjendatud (sh veeboiler, WC-poti loputuskast ja äravool, kraanikausi äravool ja muud veesõlmed).
- Kasutuses olevates hoonetes vaata üle kogu veetorustik ja veendu, et külm ei pääseks torustikule ligi. Soojusta torustik seal, kus see võib olla mõjutatud välistemperatuurist.
- Arvesta ka niiskuse ja tõmbetuultega. Niiskus vähendab soojapidavust ja tõmbetuuled kiirendavad torustike külmumist. Seepärast vaata üle, et keldrite aknad ja uksed oleksid korralikult suletud ning vajadusel tihendatud soojakindlamaks.
- Pea meeles, et ka veearvesti ei tohi jääda külma kätte, kuna külm kahjustab veearvesti töökindlust. Veearvestit ümbritsev temperatuur ei tohi langeda alla kahe soojakraadi.
- Kui torustik on juba külmumas ja seda pole võimalik kohese soojustada, võib lühiajalise abinõuna jätta veekraani pisut lahti, et torustikus toimuks vee liikumine, mis vähendab torustiku läbikülmumise kiirust. Tegemist on lühiajalise hädaabinõuga!
- Kui torustik on juba külmunud, tuleb tuvastada koht, kust külm on torustikule ligi pääsenud. Kui tegemist ei ole ulatusliku läbikülmumisega, alusta ohutute vahenditega aeglaselt torustiku soojendamist. Näiteks on selleks sobiv vahend soojapuhur. Tasub siiski olla ettevaatlik, sest jää paisub sulades ja võib põhjustada toru purunemist.
- Kui torustiku külmumine on ulatuslik, pöördu abi saamiseks torutöid teostava ettevõtte poole.
Kui teil ei ole vett, palume meiega ühendust võtta klienditeeninduse telefonil 62 62 200 või ööpäevaringsel avariitelefonil 62 62 400.
Tegemist võib olla planeeritud veekatkestuse või avariiga.