Viisime meie klientide hulgas läbi uuringu, mis viitab kraanivee populaarsuse tõusule lõpptarbijate seas eelneva aastaga võrreldes.
Uuringufirma EMOR-i läbiviidud küsitluse kohaselt tarbib kraanivett joogiks 56% lõpptarbijatest. Võrreldes 2011. aastal läbiviidud küsitlusega on kraanivee populaarsus kasvanud 8% võrra.
Uuringust selgub ka, et tarbijad, kes kraanivett joovad, hindavad selle kvaliteeti paremaks. Mittejoojad on vee kvaliteedi osas aga kriitilisemad. Ühest küljest on tegu loogilise tulemusega, samas võib aga öelda, et kui tarbija on kord juba kraanivee kvaliteedis veendunud, jääb ta selle juurde ka edaspidi.
Tallinna Vee 2011. aastal algatatud kampaania “Looduse terviseks – küsi kraanivett” on sel aastal leidnud uusi partnereid. Algatuse peamine eesmärk on tõsta elanikkonna teadlikkust sellest, et kraanivesi on sama puhas ja kvaliteetne kui pudelivesi ning julgustada tarbijaid restoranides kraanivett küsima.
“Meie oleme tasuta kraanivett oma klientidele pakkunud juba restorani avamisest alates – maal, kus joodav kvaliteetne vesi tuleb kraanist, ei oleks teisiti lihtsalt õiglane,” kommenteeris kampaaniaga liitumist restorani F-Hoone omanikeringi kuuluv Ville Jehe. Oluliseks peab ta ka keskkonnasäästlikkuse aspekti – sama kvaliteediga pudelivett pole ju kuigi mõistlik ringi vedada. “Ligipääs tasuta joogiveele võiks kujuneda Eestis iseenesestmõistetavaks “põhiõiguseks”, nii nagu seda wifi juba peaaegu on,” avaldas Jehe arvamust.
Algatusega “Looduse terviseks – küsi kraanivett” on tänaseks liitunud Platz, Rucola, Sfäär, Butterfly Lounge, Astoria Palace, F-hoone, Aed, Must Puudel ning Nop. Kampaaniaga seotud infot leiab veebilehelt http://www.jookraanivett.eu/
Täna, 22. märtsil tähistatakse ÜRO eestvedamisel iga-aastast ülemaailmset veepäeva, et juhtida tähelepanu magevee tähtsusele ning aidata kaasa mageveevarude jätkusuutlikule kasutusele. 22. märtsi kuulutas ülemaailmseks veepäevaks ÜRO peaassamblee 1992. aastal ja esimene ülemaailmne veepäev toimus 1993. aastal.